Reklamačný poriadok
Tento Reklamačný poriadok (ďalej iba „reklamačný poriadok“) upravuje spôsob a podmienky reklamácie vád tovaru zakúpeného spotrebiteľom prostredníctvom on-line obchodu HELCEL NÁBYTEK od našej spoločnosti:
HELCEL nábytek s.r.o., so sídlom Topolová 770/9, 735 42 Těrlicko - Horní Těrlicko
IČ: 26836645
DIČ: CZ26836645
zapísaná v obchodnom registri vedenom pri Krajskom súde v Ostrave, oddiel C, vložka 50060
adresa pro doručovanie: Topolová 770/9, 735 42 Těrlicko - Horní Těrlicko
kontaktný e-mail: reklamace@nabytek-helcel.cz
- Za aké vady tovaru zodpovedáme?
- Ako predávajúci zodpovedáme za to, že vám bol dodaný ten tovar, ktorý ste si objednali, a že tovar pri prevzatí nemá vady. To znamená, že tovar pri prevzatí hlavne:
- má vlastnosti, ktoré medzi nami boli ujedané, ktoré popisujeme, alebo ktoré ste mohli očakávať s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy;
- je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti;
- vyhovuje požiadavkám právnych predpisov;
- sa hodí k účelu, ktorý uvádzame, alebo ku ktorému sa zakúpený tovar obvykle používa;
- odpovedá akosti, ktorá bola medzi nami zjednaná, poprípade akosti, ktorú pre daný typ tovaru stanovia platné a účinné právne predpisy; a
- nemá právne vady, tzn. k tovaru nemá majetkové práva tretia osoba a tovar je vybavený dokumentmi a dokladmi potrebnými pre riadne užívanie tovaru.
Ďalej zodpovedáme za to, že sa tieto vady nevyskytnú v záručnej dobe. Nad rámec zákonnej záručnej doby pre spotrebiteľa neposkytujeme žiadnu záruku za akosť.
- Za vadu tovaru sa nedá považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach. Ak tovar neodpovedá vašej predstave, máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru v súlade s článkom 6 Všeobecných obchodných podmienok.
- Ak sa vada tovaru prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.
-
- U nepoužitého spotrebného tovaru činí záručná doba dvadsaťštyri mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je na webovom rozhraní, v dokumentoch priložených k tovaru alebo v reklame stanovená dlhšia záručná doba.
U použitého tovaru je záručná doba dvanásť mesiacov od prevzatia tovaru.
-
- V prípade, že vám bude tovar vymenený či opravený, na nový tovar, resp. vymenené súčiastky a náhradné diely nebeží nová záručná doba. Záručná doba sa však v takom prípade predlžuje o dobu, po ktorú ste nemohli kvôli chybe tovaru užívať, tzn. hlavne o dobu, po ktorú je tovar v oprave.
- Aké práva z chybného plnenia máte?
-
- Vaše práva z chybného plnenia sa riadia občianskym zákonníkom, hlavne § 2099 až 2117, a tiež § 2165 až 2174.
- V súlade s vyššie uvedenými ustanoveniami vám náležia hlavne nasledujúce práva:
Ak vám dodáme tovar v menšom množstve, než ktoré bolo ujedané, alebo vám dodáme nekompletný tovar, máte právo na doplnenie toho, čo chýba.
Ak pri prevzatí tovaru existovala na tovar vada nebo sa vada vyskytla v záručnej dobe, môžete požadovať vždy primeranú zľavu z kúpnej ceny.
- Výmena tovaru alebo chybné súčasti tovaru
Výmenu tovaru alebo chybné súčasti tovaru môžete požadovať vždy, ak to nie je neúmerné k povahe vady (tzn. hlavne v prípade, kedy nie je možná bezprostredná oprava veci) a ak sa nejedná iba o nepodstatné porušenie zmluvy.
Právo na výmenu tovaru vám nenáleží v prípade, že je chybná iba časť (súčasť) tovaru. Ak v priebehu reklamačného riadenia dôjdeme k záveru, že je chybná iba súčasť tovaru, vymeníme vám túto súčasť.
Požadovať výmenu tovaru nemôžete pri tovare použitého nebo predávaného za nižšiu cenu. Namiesto toho môžete požadovať zľavu z kúpnej ceny.
Ak je možné tovar opraviť, náleží vám právo na bezplatné odstránenie vady. Ak sa v priebehu reklamačného riadenia ukáže, že nie sme schopní tovar opraviť, budeme vás urýchlene informovať a môžete zvoliť iný tu uvedený spôsob vybavenia reklamácie.
- Vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy)
Vrátenie peňazí môžete požadovať iba za predpokladu, že:
- dodanie chybnej alebo nekompletnej veci z našej strany zakladá podstatné porušenie zmluvy; alebo
- nie sme schopní odstrániť vadu, pre ktorú nemôžete tovar riadne používať, alebo nie sme schopní tovar s touto vadou vymeniť (napr. tovar sa už nevyrába); alebo
- tovar nemôžete riadne používať pre opakovaný výskyt vady po oprave (výskyt tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách); alebo
- sa na tovar vyskytne väčší počet vád (súčasný výskyt aspoň troch odstrániteľných vád, z ktorých každá bráni riadnemu užívaniu tovaru); alebo
- nedodržíme lehotu pre vybavenie reklamácie/nezjednáme nápravu do 30 dňov od uplatnenia reklamácie.
-
- Podmienkou pre výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy) je, že vrátite vec v tom stave, v jakom ste ju obdržali. Výnimkou sú prípady, kedy:
- došlo ku zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci;
- ste použili vec ešte pred objavením vady;
- ste nespôsobili nemožnosť vrátenia veci v neznemenom stave svojim jednaním alebo opomenutím; alebo
- ste vec predali ešte pred objavením vady, spotrebovali ju, alebo pozmenili vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len z časti, vrátite nám, čo ešte vrátiť môžete, a dáte nám náhradu do výše, v ktorej ste mali z použitia veci prospech.
- Kedy nemožno práva z chybného plnenia uplatniť?
-
- Práva z chybného plnenia vám nenáležia, ak:
- ste o vade pred prevzatím veci vedeli;
- ste vadu sami spôsobili; alebo
- uplynula záručná doba.
-
- Záruka a nároky zo zodpovednosti za vady sa ďalej nevzťahujú na:
- opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním;
- vady použitej veci odpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré tovar mal v okamihu, kedy ste ho prevzali;
- veci predávanej za nižšiu cenu – iba vo vzťahu k vade, pre ktorú bola nižšia cena zjednaná; alebo
- veci, ak to vyplýva z jej povahy (hlavne tovar, ktorá zo svojej povahy nemôže vydržať po celú dobu trvania záručnej doby).
- Ako postupovať pri reklamácii?
-
- Reklamáciu u nás uplatníte bez zbytočného odkladu od zistenia vady.
- Reklamácie prijímame v našom sídle alebo distribučnom centre. Pre čo najrýchlejšie vybavenie reklamácie odporúčame využiť naše distribučné centrum na adrese:
HELCEL Nábytek s.r.o.
Topolová 770/9
Těrlicko, 735 42
Prevádzková doba: PO - PIA: 7:00 - 15:00
Ak máte záujem o opravu veci, a v potvrdení o trvaní práv z chybného plnenia (záručnom liste) je uvedená osoba určená k oprave, ste povinní uplatniť reklamáciu u tejto osoby. Túto povinnosť máte iba v prípade, že sa táto osoba nachádza na rovnakom mieste ako my alebo na mieste k vám bližšom.
-
- Odporúčaný postup pri reklamácii:
- pre rýchlejšie vybavenie nás o reklamácii môžete dopredu informovať telefonicky, e-mailom či písomne;
- zároveň je vhodné nás informovať o tom, aké právo z chybného plnenia ste si zvolili, teda či máte v súlade s týmto reklamačným poriadkom záujem o doplnenie toho, čo chýba, zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo jeho chybnej súčasti, opravu veci, vrátenie peňazí, poprípade ďalšie práva v súlade s týmto reklamačným poriadkom a občianskym zákonníkom;
- reklamovaný tovar nám doručte spolu s uplatnením reklamácie alebo následne (inak než na dobierku, ktorú nepreberáme) na adresu sídla alebo prevádzkarne (príp. na adresu osoby určenej k oprave), pričom pri zaslaní odporúčame zabaliť tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu;
- pre uľahčenie postupu je vhodné k tovaru priložiť doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad - faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci kúpu tovaru, spolu s popisom vady a návrhom na spôsob riešenia reklamácie.
Nesplnenie niektorého z vyššie uvedených krokov alebo nepredloženie ktoréhokoľvek z vyššie uvedených dokumentov nebráni kladnému vybaveniu reklamácie podľa zákonných podmienok.
-
- Okamžikom uplatnenia reklamácie je okamžik, kedy nám bol oznámený výskyt vady a uplatnené právo zo zodpovednosti za vady predanej veci.
- O doručenej reklamácii rozhodujeme ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamácia vrátane prípadného odstránenia vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa nedohodneme na dlhšej lehote.
- Ak zvolíte právo, ktoré vám nemôže byť z objektívnych dôvodov priznané (hlavne u neodstrániteľných vád alebo v prípade výmeny tovaru, ktorá nie je možná), budeme vás urýchlene kontaktovať. V takom prípade môžete zvoliť iné právo v súlade s týmto reklamačným poriadkom.
- Pri reklamácii vám vydáme písomné potvrdenie o tom, kedy ste právo uplatnili, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete. Ďalej (po vybavení reklamácie) vám vydáme potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o prevedení opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- V súlade s občianskym zákonníkom máte právo na úhradu účelne vynaložených nákladov pri uplatnení reklamácie tovaru. Vezmite na vedomie, že právo na úhradu týchto nákladov musíte uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je treba vytknúť vadu.
Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 1.11.2017